3 tips bij het bedenken van een bedrijfsnaam
Als je een eigen bedrijf gaat starten zijn er veel zaken die je moet gaan regelen. Een van die dingen is een goede bedrijfsnaam. De naam van je bedrijf is de eerste indruk die de meeste mensen zullen krijgen. Je wilt graag dat deze in een keer goed is en daarom moet je goed over een bedrijfsnaam denken.
Zorg voor een pakkende naam
Je wilt uiteindelijk zoveel mogelijk klanten werven voor je bedrijf. Iets wat daar veel aan toevoegt is de naam van je bedrijf. Als de naam goed onthouden wordt zul je zien dat veel mensen terug komen bij jou. Ook is het zo dat je dan sneller mond op mond reclame hebt. Mensen die een keer gebruik hebben gemaakt van jouw bedrijf en de naam onthouden hebben, stellen jouw bedrijf voor bij anderen als ze ook zoiets nodig hebben. De service die je biedt is natuurlijk ook belangrijk om klanten terug te laten komen. Een pakkende naam is vaak niet heel lang. Het is ook zo dat een pakkende naam vaak niet bestaat uit hele moeilijke woorden. Het beste is eigenlijk als je al een bestaand woord gebruikt of iets veranderd. Mensen zullen dan voortaan dat woord associëren met jouw bedrijf. Op die manier denken ze regelmatig aan jouw bedrijf waardoor ze ook weer eerder terug komen.
Probeer in je naam te verwerken wat je doet
Wat ook handig is om niet te vergeten bij een bedrijfsnaam bedenken is dat je graag wilt dat mensen op jouw terechtkomen als ze het googlen. Je wilt graag dat mensen de dienst die ze nodig hebben googlen en dan jouw bedrijf zien staan. Zo kan het zijn dat als mensen opzoek zijn naar een schilder en ze googlen schilder in de omgeving van waar ze het nodig hebben, jij bovenaan komt als je zo heet. Dat is dus ook een manier om over na te denken bij het bedenken van de naam voor je bedrijf.
Denk niet te moeilijk over je naam
Je wilt dus niet dat je een hele moeilijke naam hebt waarvan niemand precies begrijpt hoe je het uitspreekt en wat het betekent. Kies ervoor om een naam te kiezen die past bij je bedrijf en niet te moeilijk is. Je wilt uiteindelijk je naam ook op een website zetten en dan hoort niemand hem. Ze zien hem staan en ze klikken op je website en daaruit bepalen ze of ze contact met jou opnemen. Mooie websites krijgen daardoor ook vaak meer mensen die contact met ze opnemen. Wat nou precies mooi is verschilt per persoon en de smaak die hij of zij heeft. Het helpt in ieder geval al een heel stuk als je een website hebt die er professioneel uit ziet. Mensen kiezen vaak toch voor het bedrijf wat professionaliteit uitstraalt. Ze koppelen dat namelijk ook aan het werk wat je zult gaan leveren. Ze willen dit graag zo goed mogelijk en daardoor zoeken ze daar onbewust dus ook op uit.