Goede social media content creëren
Social media wordt tegenwoordig ingezet als één van de voornaamste marketing methodes. Je kunt er gemakkelijk heel veel mensen tegelijkertijd mee bereiken en inspirerende, grappige of interessante berichten op plaatsen. Echter, zo gemakkelijk gaat het helaas niet: een account is zo aangemaakt, maar het vervolg is een ander verhaal. Je moet je volgers namelijk blijven boeien met gerichte content. Dat laatste is nog niet zo makkelijk. We helpen je graag een handje!
Geef tips en tricks
Je bent de expert op gebied van jouw product en het verhaal erachter. Ook weet je wat je met het product of dienst kunt doen: vertaal dit in de vorm van handige tips en lifehacks. Vertel (potentiële) klanten waarom hun leven er makkelijker op wordt als ze jouw product of dienst aanschaffen. Of geef ze instructies en handleidingen waarmee ze zelf aan de slag kunnen. Het moet vooral iets zijn waardoor ze aangespoord worden om wat te doen in combinatie met jouw product. Houd het vooral makkelijk en leg de stappen, tips of lifehacks uit op een visuele manier!
Gebruik vaste rubrieken
Een tijdschrift of krant werkt met vaste dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse rubrieken. Dit kun jij ook makkelijk toepassen in jouw social media marketing strategie! Je doet dit door content op een vast tijdstip in een min of meer vaste manier terug te laten komen op jouw online kanalen. Zo kun je bijvoorbeeld een wekelijkse korte kooksessie laten zien, beauty tips geven iedere donderdagavond of op maandagochtend drie work outs laten zien om de week goed en sportief te beginnen. Bekijk eens hoe dit Utrechtse social media marketing bureau het doet!
Vertel het verhaal van de klant
Mensen kunnen best gevoelig zijn voor meningen en ervaringen van anderen. Het kan dus positief uitpakken om de ervaringen van klanten te delen via social media. Zo kunnen zij zo transparant en eerlijk mogelijk vertellen wat hen over de streep heeft getrokken, hoe ze het hebben ervaren en waarom ze het zouden aanbevelen. Ook worstelingen mogelijk natuurlijk aanbod komen, mocht dit het geval zijn geweest. Voeg, tot zover dat mogelijk is, ook een passende foto toe.
Op de website van Odiv vind je nog meer handige tips om jouw social media marketing content naar hoger niveau te tillen!